Prejsť k hlavnému obsahu
load

Rast obchodu či výroby? Ako a kde umiestniť logistické centrum?

Rast obchodu alebo vstup na nové trhy núti čoraz viac podnikateľov uvažovať o tom, či postaviť distribučné centrum a ak áno, tak na akom mieste. Pri tejto úvahe, by sme mali brať ohľad až na niekoľko faktorov, ktoré by našu voľbu o umiestnení a takisto veľkosti distribučného centra spolu s dispozičným riešením regálov mohli ovplyvniť. 

Zvážiť treba tieto základné faktory

V prvom rade, by sa mali zvážiť toky produktov, ktoré vyrábame, čo zahŕňa predovšetkým vstup materiálu do spoločnosti, samotnú výrobu, a výstup zo spoločnosti napríklad v podobe predajného produktu. Ďalším faktorom sú jednotlivé polohy dodávateľov a takisto odberateľov.

Rast obchodu či výroby? Ako a kde umiestniť logistické centrum?

Dodávatelia a odberatelia by mali mať k nášmu budúcemu logistickému centru dobrý prístup bez rôznych komplikácií. Ďalším faktorom je samotná poloha pozemku a  náklady na pracovnú silu. Všetky faktory sa líšia najmä v závislosti od toho, na čo je distribučné centrum zamerané. Zhrnieme si ale tie najdôležitejšie faktory, ktorými sú :

-          Výrobné toky

-          Náklady na pracovnú silu

-          Poloha pozemku

-          Dostupnosť v rámci odberateľov a dodávateľov

 

Sledovaný je jediný cieľ

Rozhodnutie o voľbe umiestnenia logistického centra smeruje vždy k jednému cieľu a to k úspore nákladov. Tak ako pri skladovaní na výhodných regáloch, tak aj pri správnom umiestnení logistického centra môžeme ušetriť nemalú sumu peňazí.

Všetko sa v prvom rade odvíja od toho, či ide o maloobchodnú spoločnosť, veľký nadnárodný obchodný reťazec, výrobný podnik, podnik poskytujúci služby alebo podnik, ktorý sa zaoberá len skladovaním. Každý jeden si vyžaduje ďalšie špecifické opatrenia, na základe čoho by sme mali zvážiť aj ďalší postup. 

 

Rast obchodu či výroby? Ako a kde umiestniť logistické centrum?